12 Mayıs 2013 Pazar

Anne Sütünü Arttırmak Demiştik...

Uzunca ve mecburi bir aradan sonra göz kapaklarımdaki uykuya rağmen bugün yazmak istiyorum.
Üstelik bugün özel bir gün.Benim ilk anneler günüm.Bitanecik eşim ve canım kızımla harika geçen bir gün.Hayat ışıklarıma bir kez daha teşekkürler, hayatımda var oldukları ve parladıkları için...
En son anne sütümü arttırma uğraşısı içindeydim.Şöyle söyleyeyim, bir çok şey denedim,belki hepsini hatırlayıp burada sayamayacağım bile, ufak çaplı bir servet harcadık diyebilirim.Sonuç; boş yere üzülen "ben" ve bir miktar artmayı başarmış "anne sütüm".Şimdi size yaptıklarımı, özellikle bende işe yarayanları yazayım.Unutmayın her bünye farklı.
Öncelikle bol sıvı alımı ve dengeli beslenme dememe gerek yok sanırım.
Derin doğduğundan beri hem gaz için hem de süt arttırmak için içtiğim bir çay var. Kimyon tohumu-anason ve rezene..Bu üçünü birer tatlı kaşığı olarak demleyip günde 2-3 sefer içiyorsunuz.Bende işe yarıyor.
Şu an vücudumun muhtelif yerlerinde depo edilmiş olan "Tahin Helva".
Kuru Soğan (bol bol susatıyor), kuru incir ve aslında kuru dut(bunu kür olarak uyguladım sade yiyemiyorum)
Kuru dut kürü ise şöyle; 500 ml suyu kaynatıyorsunuz. İçerisine 1 avuç kadar kuru dut ilave edip kısık ateşte kapağı kapalı olarak 5 dakika(tam 5 dk olacak) kaynatıyorsunuz.Süzüp içiyorsunuz. Ben Derin'e geceleri sırf anne sütü verdiğim için gece yatmadan yapıp içtim.Sabah ve akşam olmak üzere ikiye bölebilirsiniz. Bu kürü 15 gün uyguladıktan sonra ara vermelisiniz. 15 gün sonra dilerseniz aynı kürü 4-5 kuru incirle yapabilirsiniz.,
Humana Still Tee günde 3-4 sefer tüketilebilir.
500 gram balın içine 75 gram ısırgan otu tohumu koyup, günde 2-3 sefer tok karnına bir tatlı kaşığı tüketebilirsiniz. Veya Isırgan otu çayı demleyip içebilirsiniz.Dikkat!Isırgan otu tohumunu uzun süreli kullanmamak gerekiyor.15 günde bir ara verilebilir.
güçlü bir pompayla her emzirme sonrası göğüsleri boşaltmak epey işe yarayan bir yöntem. Ben Ameda Lactaline marka göğüs pompası kullandım. Faydasını gördüm. Az az çıkan sütlerimi biriktirip çoğu gün mama yerine verdim.Sağım işlemini düzenli olarak sektirmeden yapmalısınız. Ayrıca emzirme danışmanlığı almak için "Piyon Emzirme Çözümleri"ni arayıp destek alabilirsiniz.Emzirme ile ilgili her konuda çok yardımcı oluyorlar.
Hurma,bulgur,malt içecek bende çok fark yaratmadı.
Gece emzirmelerinde mutlaka bol su için.
Benden süt arttırma yöntemleri bu kadar.
Umarım internette dağınık olarak bulunan bu bilgiler birilerinin işine yarar.Şunu da söylemeden geçemeyeceğim, anne sütü çok önemli ama bebeğiniz doymuyorsa mama vermekten kaçmayın,önemli olan bebeğin ihtiyacı olan kaloriyi alabilmesi.Bir damla dahi anne sütü alsa kardır ve lütfen kendinizi benim gibi strese sokmayın, bu olan sütünüzün de azalmasından başka bir şeye sebep olmayacaktır.
Sütünüzle kalın!!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder