18 Mayıs 2013 Cumartesi

Derin'in "Titreten Sebze Çorbası"

Bugün Derin ilk kez sebze çorbası yeme şerefine nail oldu. Sebze çorbası bebek için olunca bir heyecan sardı beni, elim ayağıma dolaştı. Velhasıl ne zor işmiş sebze çorbası yapmak yahu!! Çünküüüü....
Yavrum uykusundan uyanmasın da, uykusunu alsın etrafa karşı sinirli olmasın diye ben koltuğa adeta mıhlanıp onu ayaklarımda uyutuyorum. Bu ayakta sallayarak uyutma (her ne kadar sevmese de) veya uyuduktan sonra ayağa alma metodunu yeni geliştirmek zorunda kaldım.Çünkü kışın üzerimde uyuyordu,ama şimdi hava çok sıcak ve öyle uyuduğumuzda turşu gibi oluyoruz. E tabi Derin ayağımda uyuyunca ben kalkıp bir iş yapamıyorum. Bugün de uyandığında sebze çorbasını zar zor yetiştirebildim.Babası gelmeseydi, çorbayı pişirip Derin'in önüne sunamadan Derin beni yiyecekti.
1 küçük patatesi ve 1 havucu (bunları özel olarak dün pazardan aldım kızıma taze taze yesin diye) küçük küpler halinde doğrayıp üzerini geçecek şekilde su koyarak haşlamaya başladım. Azıcık haşlanınca içerisine 1 tatlı kaşığı pirinç ilave edip pişirmeye devam ettim. Sebzeler güzelce haşlanınca da biraz ılıtıp, natürel sızma zeytinyağından 1 tatlı kaşığı ekledim ve doktorunun tavsiyesiyle tel süzgeçten geçirdim.İşin en heyecan verici ve keyifli yanı da Derin'e bunu tattırmaktı. Yüzünü ekşitip bir titreyişi vardı ki görmeniz gerek. Çeşitli öğürmeler ve titremeler eşliğinde birkaç lokma yedi. Elimizde bunun bir videosu var, büyüyünce ona izleteceğiz. Babası, kızının öğürmelerine içi gidince ikinci kaşıktan sonra "Yemeyecek herhalde" deyip teslim bayrağını çekti ama zalım anne buna izin vermedi.Derken ben de ufak bir pes edişle çorbayı blendrdan geçirdim. Bu şekilde olunca çok daha rahat yedi ve hatta severek bile yemeye başladı, umarım böyle gider..Bunun da videosu var, bunu da izleteceğiz,ileride "Sevmiyorum sebze çorbası" deme ihtimaline karşı hazırlıklıyız.
Bu arada aramızda kalsın en korktuğum şeylerden biri de herşeyi blendrdan geçirttirerek yiyen ve pütürlü yiyeceklere bir türlü geçemeyen bir bebek!!Korktuklarım başıma gelmez diyerek yazımı noktalarken, canım kızım için daha nice güzel çorbalar yapabilmeyi diliyorum!!
Sağlıkla kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder