12 Mayıs 2013 Pazar

Uyku Eğitimi mi Kendi Haline Bırakmak mı?

Uyku uyku uyku...
Taze ebeveynlerin belki de en çok istedikleri ama bulamadıkları, tam bulduklarını sanmışken bir anda uyanan bir bebek, acemilik, uykusuzluk, yorgunluk... ve sonuçta uyku eğitimi diye diye harıl harıl kitap karıştıran "bilinçli" ebeveynler...
Ferber yöntemi, Tracy Hogg'un yatır kaldır ve EASY yöntemi, analarımızın danalarımızın metodu "ağlat ağlat biraz" -"Alman usulü" karışık metodu gibi aklımı karıştıran, neresinden bakarsam bakayım Derin'ime uyduramadığım bir sürü yöntem. Yok olmuyor, Derin'e uysa bana uymuyor.Kıyısından okuduğum pedagojik kitaplar, bebek ruh sağlığı beni bebeğimi ağlatmama yoluna doğru götürüyor.
En son verdiğim karar ise şu : Ne Derin'i ne kendimi onun kendi kendine uyumayı öğrenmesi için strese sokmayacağım! Arkadaş bu bebek er ya da geç kendi kendine uyuyacak mı, uyuyacak. O zaman ne gerek var kitaplarda yazan ama asla pratikte harfiyen uygulanamayacak metotlara allahaşkına!("Kitap bebek" ve "melek bebek" karakteri taşıyan bebişlerimizi bu söylediğimden muaf tutuyorum!bilenler bilir...)
Bir "uyku arkadaşı" var denesem mi diye düşündüğüm ama maşallah Derin'in tek ve nadide uyku arkadaşı bizzat benim. Benden başkasında uyumuyor yavrucak, gözü kapansa benim gelmemi bekliyor. Uyku eğitimi bize çok uzak..Ayrıca Derin tek bir uyutma yöntemine bile sadık değil ki uyku arkadaşına takıntı yapabilsin..Kimi zaman ayakta sallanarak, kimi zaman balkonda, kimi zaman kucağımda pışpışlanarak,kimi zaman da emerek uyuyor.O an hangisini canı isterse..
Canım kızım bir gün bu satırları okursan, uyumadığın her saat için pişman olacağını tahmin edebiliyorum.
Sevgiler :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder